Dezvoltarea psihocompetenţelor profesionale ale poliţiei de frontieră în combaterea criminalităţii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
499 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 19:48
SM ISO690:2012
BIVOL, Aliona. Dezvoltarea psihocompetenţelor profesionale ale poliţiei de frontieră în combaterea criminalităţii . In: Criminalitatea transfrontalieră şi transnaţională: : tendinţe şi forme actuale de manifestare, probleme de prevenire şi combatere, 26 iunie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2018, pp. 66-73. ISBN 978-9975-121-48-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Criminalitatea transfrontalieră şi transnaţională: 2018
Conferința "Criminalitatea transfrontalieră şi transnaţională:"
Chişinău, Moldova, 26 iunie 2018

Dezvoltarea psihocompetenţelor profesionale ale poliţiei de frontieră în combaterea criminalităţii


Pag. 66-73

Bivol Aliona
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2020


Rezumat

Exercitarea atribuţiile de serviciu cu succes şi implementează politicii statului în domeniul managementului frontierei de stat, prevenirea şi combaterea criminalităţii transfrontaliere se realizează prin psihocompetențe generale, intelectuale, afective, morale. Dezvoltarea competenţelor de combatere a criminalității transfrontaliere în procesul de instruire și învățare este etapizată. Evoluarea competenţelor se realizează prin implementarea principiilor didactice care orientează organizarea procesului instructiv-educativ. Didactica competențelor profesionale impune cerințe metodologice foarte riguroase, selectate în funcție de tipul de competență, de experiența deja existentă în domeniu, de vârstă, care să stimuleze funcțiile cognitive, afective și volitive.  

Exercising successfully the service duties and implementing the state policy in the field of border management of the state, preventing and combating cross-border crime are accomplished through general, intellectual, emotional, moral psycho-competencies. Developing skills to combat cross-border crime in the process of training and learning is gradual. The Competences’ development is achieved by implementing the didactic principles that guide the organization of the instructive-educational process. The didactics of professional competences impose very rigorous methodological requirements, selected according to the type of competence, the existing experience in the field, the age, which stimulate the cognitive, affective and volitional functions.   

Cuvinte-cheie
competențe intelectuale, afective, emoționale, volitive, poliție de frontieră, principii didactice, didactica competențelor,

intellectual skills, affective emotional, volitional, border police, teaching principles, didactics of competencies