Studierea textului liric - creare şi re-creare a operei artistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
552 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 13:25
SM ISO690:2012
ZGARDAN-CRUDU, Aliona. Studierea textului liric - creare şi re-creare a operei artistice. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 442-444. ISBN 978-9975-56-010-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării"
Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011

Studierea textului liric - creare şi re-creare a operei artistice


Pag. 442-444

Zgardan-Crudu Aliona
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2019


Rezumat

The subject of the Romanian language and literature plays an outstanding role in the formation of a pupil’s personality. During the lessons a pupil should have an active and creative attitude throughout his/her knowledge acquisition. Depending on the specific character of the contents analyzed in class, each time the teacher has to opt for an original and new approach to the subject matter, because a well-done lesson is the one during which there are created such conditions for all the pupils that facilitate the enunciation of true reasons concerning the ideational content of the artistic work.