Articolul precedent |
Articolul urmator |
433 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 00:48 |
SM ISO690:2012 ŢÂMPĂU, Victor. De la epistema valorii la educaţia axiologică. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 302-306. ISBN 978-9975-56-010-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011 | ||||||
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării" Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 302-306 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article analyses the notin of value „through the theoretical and praxiological perspectives of „truth” and „kidness”. The knowledge of „value” implies theleological knowledge and critical theleological conscience – the target point of the European culture and education. The axiological education supplies the axiological conscious, educational values, axiological competences; things which help a person to create his/her positive attitude toward the world and environment he lives. The axology vegards: the essense of the value; its genesis; nature; structure; knowledge; realization; clarification, and the criteria of the valorization process. |
||||||
|