De la epistema valorii la educaţia axiologică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
433 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 00:48
SM ISO690:2012
ŢÂMPĂU, Victor. De la epistema valorii la educaţia axiologică. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 302-306. ISBN 978-9975-56-010-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării"
Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011

De la epistema valorii la educaţia axiologică


Pag. 302-306

Ţâmpău Victor
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

The article analyses the notin of value „through the theoretical and praxiological perspectives of „truth” and „kidness”. The knowledge of „value” implies theleological knowledge and critical theleological conscience – the target point of the European culture and education. The axiological education supplies the axiological conscious, educational values, axiological competences; things which help a person to create his/her positive attitude toward the world and environment he lives. The axology vegards: the essense of the value; its genesis; nature; structure; knowledge; realization; clarification, and the criteria of the valorization process.