Erotetica pedagogică – implicaţii în procesul de învăţământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
514 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-28 21:45
SM ISO690:2012
SAVIN, Maria. Erotetica pedagogică – implicaţii în procesul de învăţământ. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 280-283. ISBN 978-9975-56-010-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării"
Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011

Erotetica pedagogică – implicaţii în procesul de învăţământ


Pag. 280-283

Savin Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

Lately more and more se discuss about educating children with an original thought, to find unusual solutions to problem posed by school, but especially by life. In essence, creativity is a problem of solving problem. But, is special becous it involves guestions that have no simple answer, problem for which popular or conventional resolutions don’t work, and il guestion is innovation, then creativity is innovation itself, and involves adoptive and flexible thinking. It is exactly that skills that mang studies on education have proved to be critical for students.