Limbajul reclamelor pentru copii: particularizări, interpretări
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
754 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 13:27
SM ISO690:2012
HOBJILĂ, Angelica. Limbajul reclamelor pentru copii: particularizări, interpretări. In: Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică, Ed. 1, 11 mai 2018, Chișinău. Chișinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, pp. 8-19.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică 2018
Simpozionul "Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică"
1, Chișinău, Moldova, 11 mai 2018

Limbajul reclamelor pentru copii: particularizări, interpretări


Pag. 8-19

Hobjilă Angelica
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 30 iunie 2019


Rezumat

Dezvoltarea copiilor este influenţată, în societatea contemporană, de multiplele şi diversele coordonate ale universului media – aici, cu particularizare pentru universul reclamelor. Faţă de acestea, se poate vorbi, de la caz la caz, de o expunere mai mare sau mai mică a copiilor, în funcţie (şi) de valorile generale şi contextuale la care se raportează educatorii acestora (părinţi, bunici, educatori/ profesori etc.). În acest context, lucrarea de faţă propune o analiză – particularizantă (prin reclamele alese) şi interpretativă (prin coordonatele alese spre studiu) – a reclamelor difuzate de către posturile specializate de desene animate. Sunt avute în vedere, cu precădere, diferitele valenţe ale limbajului actualizate în reclame având ca public-ţintă dominant copiii de vârstă preşcolară.

The development of children is influenced, in contemporary society, by the multiple and diverse coordinates of the media world – here, with a particular focus on the universe of the commercials. Against this, we can speak, on a case-by-case basis, of a higher or lower exposure of children, depending on the general and contextual values to which their educators (parents, grandparents, educators / teachers, etc.) relate. In this context, the present paper proposes an analysis of the commercials broadcast by the specialized cartoon stations. In particular, the focus will be on different coordinates of the updated language in advertising, with preschool children being the predominant target audience.

Cuvinte-cheie
reclamă, limbaj, mesaj, public-ţintă, vârsta preșcolară,

Advertising, language, message, target audience, preschool age