Competența de lectură – parte integrantă a educației literar-artistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
581 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-17 11:42
SM ISO690:2012
CALALB, Mariana. Competența de lectură – parte integrantă a educației literar-artistice. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 6, 29 septembrie 2016, Bălţi. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 6, Vol.1, pp. 13-15. ISBN 978-9975-50-202-3..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 6, Vol.1, 2017
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică"
6, Bălţi, Moldova, 29 septembrie 2016

Competența de lectură – parte integrantă a educației literar-artistice


Pag. 13-15

Calalb Mariana
 
Liceul Teoretic „George Coșbuc”, mun. Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2019


Rezumat

The lack of reading is a human-general phenomenon nowadays. Without reading, communication, clear and correct expression are limited. Currently, each country is looking for opti-mal solutions for the development of reading skills. This is a major problem for the Moldovan young people, who are really tempted on social networks and spend less time on reading. The given premise got me interested in the issue of reading as an integrated part of Literary and Artistic Education.

Cuvinte-cheie
reading skills, language education, Literary and Artistic Education, evaluation standards, interactive methods, pupil, communication