Lesen als kognitiontheorie und als sozialisationsforschung. Vergleichsaspekte
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
568 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-10 15:33
SM ISO690:2012
BARBAROŞ, Ninel. Lesen als kognitiontheorie und als sozialisationsforschung. Vergleichsaspekte. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.2, pp. 79-82. ISBN 978-9975-46-240-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 17, Vol.2, 2015
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015

Lesen als kognitiontheorie und als sozialisationsforschung. Vergleichsaspekte


Pag. 79-82

Barbaroş Ninel
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2019


Rezumat

În timp ce cercetările (PISA), privind promovarea lecturii în rândurile tinerilor din Europa,vizează mai mult extragerea corectă de informaţii din texte, cercetările de socializare a lecturii accentuează din în ce mai puternic manifestările active şi realizările constructive ale cititorilor. Competenţa lectorală cuprinde, de asemenea, capacităţile motivaţional-emotive şi comunicativ-interactive. Prin urmare, competenţa lecturală e definită ca, capacitatea de a înţelege textul într-un anumit orizont cultural, unde se completează, se intersectează şi se intercalează: înţelegerea cognitivă a textului, participarea motivaţională şi emoţională, reflectarea şi comunicarea în continuare cu alţi cititori.