Lesen als kognitiontheorie und als sozialisationsforschung. Vergleichsaspekte
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
585 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-10 15:33
SM ISO690:2012
BARBAROŞ, Ninel. Lesen als kognitiontheorie und als sozialisationsforschung. Vergleichsaspekte. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.2, pp. 79-82. ISBN 978-9975-46-240-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 17, Vol.2, 2015
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015

Lesen als kognitiontheorie und als sozialisationsforschung. Vergleichsaspekte


Pag. 79-82

Barbaroş Ninel
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2019


Rezumat

În timp ce cercetările (PISA), privind promovarea lecturii în rândurile tinerilor din Europa,vizează mai mult extragerea corectă de informaţii din texte, cercetările de socializare a lecturii accentuează din în ce mai puternic manifestările active şi realizările constructive ale cititorilor. Competenţa lectorală cuprinde, de asemenea, capacităţile motivaţional-emotive şi comunicativ-interactive. Prin urmare, competenţa lecturală e definită ca, capacitatea de a înţelege textul într-un anumit orizont cultural, unde se completează, se intersectează şi se intercalează: înţelegerea cognitivă a textului, participarea motivaţională şi emoţională, reflectarea şi comunicarea în continuare cu alţi cititori.

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-73248</doi_batch_id>
<timestamp>1715064237</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>idsi@asm.md</email_address>
</depositor>
</head>
<body>
<collection>
<collection_metadata>
<full_title>Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului </full_title>
</collection_metadata>
<collection_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2015</year>
</publication_date>
<isbn>978-9975-46-240-2</isbn>
</collection_issue>
<collection_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Lesen als kognitiontheorie und als sozialisationsforschung. Vergleichsaspekte</title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Ninel</given_name>
<surname>Barbaroş</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2015</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>79</first_page>
<last_page>82</last_page>
</pages>
</collection_article>
</collection>
</body>
</doi_batch>