Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
810 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-10 17:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018:316.61-058.862+316.346.32-058.862 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Psihologie socială (983) |
Structură socială. Societatea ca sistem social (982) |
SM ISO690:2012 IANACHEVICI, Mariana. Rolul serviciilor de îngrijire alternativă în dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă la copiii rămaşi fără îngrijire părintească. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 51-55. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018:316.61-058.862+316.346.32-058.862 | ||||||
Pag. 51-55 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Aproximativ 40% dintre copiii din Republica Moldova nu locuiesc cu ambii părinţi, iar 11% – cu niciunul din părinţii biologici. Mai mult de 3000 de copii sunt înregistraţi anual drept rămaşi fără îngrijire părintească, fiecare al treilea având între 11 şi 15 ani, iar 70% – provenind din localităţi rurale. Anual, peste 50% dintre copiii rămaşi fără îngrijire părintească sunt reintegraţi în familia extinsă sau biologică şi puţin peste jumătate dintre cei plasaţi în alte forme de îngrijire ajung în instituţii rezidenţiale. Pentru prevenirea dependenţei de servicii sociale în viaţa de adult, toţi aceşti copii necesită investiţii serioase şi multiaspectuale în dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă – un proces complicat, având în vedere că ei trăiesc un adânc sentiment de abandon, de pierdere a identităţii, a apartenenţei la o familie. Rolul adulţilor care îi asistă în cadrul serviciilor alternative, dar şi al celor implicaţi în servicii conexe – de exemplu, de educaţie – este unul crucial, pornind de la principiul de învăţare de la modele |
||||||
Cuvinte-cheie independent life skills, parental care, abandonment, alternative care. |
||||||
|