Rolul serviciilor de îngrijire alternativă în dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă la copiii rămaşi fără îngrijire părintească
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
810 26
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-10 17:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018:316.61-058.862+316.346.32-058.862 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Psihologie socială (983)
Structură socială. Societatea ca sistem social (982)
SM ISO690:2012
IANACHEVICI, Mariana. Rolul serviciilor de îngrijire alternativă în dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă la copiii rămaşi fără îngrijire părintească. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 51-55. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455

Rolul serviciilor de îngrijire alternativă în dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă la copiii rămaşi fără îngrijire părintească

The role of alternative care services in developing independent life skills to children without parental care

CZU: 37.018:316.61-058.862+316.346.32-058.862

Pag. 51-55

Ianachevici Mariana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2018


Rezumat

Aproximativ 40% dintre copiii din Republica Moldova nu locuiesc cu ambii părinţi, iar 11% – cu niciunul din părinţii biologici. Mai mult de 3000 de copii sunt înregistraţi anual drept rămaşi fără îngrijire părintească, fiecare al treilea având între 11 şi 15 ani, iar 70% – provenind din localităţi rurale. Anual, peste 50% dintre copiii rămaşi fără îngrijire părintească sunt reintegraţi în familia extinsă sau biologică şi puţin peste jumătate dintre cei plasaţi în alte forme de îngrijire ajung în instituţii rezidenţiale. Pentru prevenirea dependenţei de servicii sociale în viaţa de adult, toţi aceşti copii necesită investiţii serioase şi multiaspectuale în dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă – un proces complicat, având în vedere că ei trăiesc un adânc sentiment de abandon, de pierdere a identităţii, a apartenenţei la o familie. Rolul adulţilor care îi asistă în cadrul serviciilor alternative, dar şi al celor implicaţi în servicii conexe – de exemplu, de educaţie – este unul crucial, pornind de la principiul de învăţare de la modele

About 40% of children in Moldova do not live with both parents and 11% with neither of their biological parents. Slightly more than 3,000 children annually are registered as without parental care. Every third child of these is between 11 and 15 years old, and 70% are from rural areas. Over 50% of children without parental care annually are reintegrated into biological or extended family, and just over half of those placed in other types of care end up in institutions. To prevent social services addiction in adult life, all these children requires serious and multidimensional investments in developing life skills. This process is complicated, given that children without parental care live a deep sense of abandonment, loss of identity, of belonging to a family. The role of adults assisting them in alternative care services, and of other adults from related services, for example education, is crucial, starting from the principle of learning from models..    

Cuvinte-cheie
independent life skills, parental care, abandonment,

alternative care.