Istoria pentru literatură şi literatura pentru istorie: o abordare interdisciplinară a textului artistic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
649 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-13 09:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:82.0+82.0 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Literatură (3495)
SM ISO690:2012
SUFF (CARTALEANU), Elena. Istoria pentru literatură şi literatura pentru istorie: o abordare interdisciplinară a textului artistic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 47-50. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455

Istoria pentru literatură şi literatura pentru istorie: o abordare interdisciplinară a textului artistic

History for Literature and Literature for History: an interdisciplinary approach to fiction

CZU: 37.02:82.0+82.0

Pag. 47-50

Suff (Cartaleanu) Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2018


Rezumat

Deşi ne-am putea aştepta ca studierea oricărui text beletristic cu subiect istoric să necesite recurgerea la date istorice, se pare că, în realitate, unele dintre aceste texte pot fi înţelese fără dificultate în absenţa surselor externe, de vreme ce autorul a avut grijă să asigure cititorul cu informaţiile necesare, în timp ce comprehensiunea altor texte va fi determinată de utilizarea unor surse adecvate. În articol se constată că, de regulă, textele scrise în perioade istorice îndepărtate de noi, despre şi pentru contemporani, solicită un efort de documentare din partea cititorului de astăzi, pe când literatura concepută a priori drept istorică, evenimentele căreia sunt distanţate de autor şi cititorii originali, este frecvent cu mult mai accesibilă.

Although one would expect the study of any historical fiction to require the application of historical data, it would appear that, in fact, some historical fiction can do very well on its own, since the author has taken care to supply all necessary information, while other such texts do indeed demand heavy use of historical sources in order to facilitate comprehension. The article finds that it is only texts written in historical periods for contemporaries that need help in this regards, whereas intentionally historical literature whose events are well distanced from the author’s and readers’ reality tends to be considerably more accessible.

Cuvinte-cheie
interdisciplinarity, history, literature, sociocultural analysis,

fiction.