Factorii care determină calitatea învăţământului profesional tehnic din Republica Moldova şi experienţa ţărilor Uniunii Europene în domeniu.  
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
750 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-23 14:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.1(478+4) (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
MIDARI, Veronica, TOMŞA, Aurelia. Factorii care determină calitatea învăţământului profesional tehnic din Republica Moldova şi experienţa ţărilor Uniunii Europene în domeniu.  . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 8-15. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455

Factorii care determină calitatea învăţământului profesional tehnic din Republica Moldova şi experienţa ţărilor Uniunii Europene în domeniu.  

Factors that determine the quality of technical vocational education in the Republic of Moldova and EU countries’ experience in this field

CZU: 377.1(478+4)

Pag. 8-15

Midari Veronica, Tomşa Aurelia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2018


Rezumat

Calitatea formării profesionale determină calitatea forţei de muncă. La ora actuală, Republica Moldova se confruntă cu problema reducerii calităţii formării profesionale în cadrul învăţământului profesional tehnic, ceea ce este condiționat de particularităţile economiei naţionale și ale sistemului educaţional, de o slabă interacţiune între sistemele educaţional şi economic. Însă, în majoritatea cazurilor, calitatea joasă este rezultatul modului de organizare şi de funcţionare a învăţământului profesional tehnic. Acest articol scoate în evidenţă cauzele ineficienţei sistemului educaţional, aducând argumente factologice de ordin financiar și managerial, dar şi privind modalitatea de organizare a procesului educaţional.

The quality of professional training determines the quality of the workforce. Moldova currently is facing an acute problem of low quality and deficit of relevance of professional training in vocational education. This situation is caused by the peculiarities of national economy and the peculiarities of educational system and also the weak interaction between educational and economic systems. But the major causes of low quality are related to the way of how the VET system is operating. The article highlights the causes of low quality of educational system, particularly the financial and managerial causes, and those related to human resources and the way of organization of education process and brings factual arguments that supports the statement

Cuvinte-cheie
vocational education and training, quality assurance, professional training.