Articolul precedent |
Articolul urmator |
1032 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-16 17:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
008(478:4) (2) |
Civilizație. Cultură. Progres (821) |
SM ISO690:2012 ENACHI, Valentina. Rolul patrimoniului cultural in promovarea imaginii Republicii Moldova in spațiul European. In: Patrimoniul etnologic: concepte, tendințe și abordări, 23-24 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, pp. 22-23. ISBN 978-9975-84-028-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul etnologic: concepte, tendințe și abordări 2017 | ||||||
Conferința "Patrimoniul etnologic: concepte, tendințe și abordări" Chișinău, Moldova, 23-24 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 008(478:4) | ||||||
Pag. 22-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Teza |
||||||
Comunicarea se va axa asupra problemei reprezentării patrimoniului cultural al Republicii Moldova in spațiul european. O valoare incontestabilă care dimensionează conceptul de imagine de ţară, reprezintă cultura, tradițiile și personalitățile artistice ale statului. Calitatea imaginii pe care o poate crea şi pe care trebuie să o creeze cultura ţării, atat in interiorul cat şi in exteriorul acesteia, reprezintă un punct important in favoarea imaginii generale pozitive a ţării. Scopul comunicării este de a prezenta stereotipurile referitoare la cultura și tradițiile țării noastre. Pentru realizarea acestui deziderat va fi efectuată analiza cantitativă și calitativă a materialelor cu referire la starea culturii Republicii Moldova in spațiul european. Identificarea potenţialului de imagine de ţară, conturat in tradițiile cultural etnografice a Republicii Moldova, este o problemă ce trebuie soluționată de instituțiile statului. Care este valoarea simbolică a acestuia in promovarea imaginii țării ? Republica Moldova, in calitatea sa de stat european antrenat in procesul de integrare plenară in structurile instituţionale europene, este obligată să ţină cont de modul in care este percepută in ţările europene, precum şi să depună eforturi susţinute pentru ca imaginea existentă să se modifice in favoarea ţării şi a cetăţenilor săi. Rolul patrimoniului cultural este insă neglijat in această activitate. O ţară nu poate vorbi despre procesul de integrare europeană şi despre o etichetare pozitivă din structurile europene in lipsa unor eforturi interne vizibile in cele două contexte. Atata timp cat discrepanţa dintre ceea ce spunem noi că suntem şi ceea ce spun alţii despre noi va rămane foarte mare, ameliorarea imaginii Republicii Moldova pe plan internaţional va constitui o problemă serioasă care necesită soluţii complexe, bine gandite şi implementate pe termen mediu şi lung. Patrimoniul cultural nu este valorificat in calitate de mesaj turistic și culturologic. Comunicarea va include și recomandări concrete in vederea imbunătăţirii valorificării patrimoniului cultural național in promovarea imaginii Republicii Moldova. |