Rolul patrimoniului cultural in promovarea imaginii Republicii Moldova in spațiul European
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1032 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 17:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
008(478:4) (2)
Civilizație. Cultură. Progres (821)
SM ISO690:2012
ENACHI, Valentina. Rolul patrimoniului cultural in promovarea imaginii Republicii Moldova in spațiul European. In: Patrimoniul etnologic: concepte, tendințe și abordări, 23-24 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, pp. 22-23. ISBN 978-9975-84-028-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul etnologic: concepte, tendințe și abordări 2017
Conferința "Patrimoniul etnologic: concepte, tendințe și abordări"
Chișinău, Moldova, 23-24 mai 2017

Rolul patrimoniului cultural in promovarea imaginii Republicii Moldova in spațiul European

CZU: 008(478:4)

Pag. 22-23

Enachi Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2018



Teza

Comunicarea se va axa asupra problemei reprezentării patrimoniului cultural al Republicii Moldova in spațiul european. O valoare incontestabilă care dimensionează conceptul de imagine de ţară, reprezintă cultura, tradițiile și personalitățile artistice ale statului. Calitatea imaginii pe care o poate crea şi pe care trebuie să o creeze cultura ţării, atat in interiorul cat şi in exteriorul acesteia, reprezintă un punct important in favoarea imaginii generale pozitive a ţării. Scopul comunicării este de a prezenta stereotipurile referitoare la cultura și tradițiile țării noastre. Pentru realizarea acestui deziderat va fi efectuată analiza cantitativă și calitativă a materialelor cu referire la starea culturii Republicii Moldova in spațiul european. Identificarea potenţialului de imagine de ţară, conturat in tradițiile cultural etnografice a Republicii Moldova, este o problemă ce trebuie soluționată de instituțiile statului. Care este valoarea simbolică a acestuia in promovarea imaginii țării ? Republica Moldova, in calitatea sa de stat european antrenat in procesul de integrare plenară in structurile instituţionale europene, este obligată să ţină cont de modul in care este percepută in ţările europene, precum şi să depună eforturi susţinute pentru ca imaginea existentă să se modifice in favoarea ţării şi a cetăţenilor săi. Rolul patrimoniului cultural este insă neglijat in această activitate. O ţară nu poate vorbi despre procesul de integrare europeană şi despre o etichetare pozitivă din structurile europene in lipsa unor eforturi interne vizibile in cele două contexte. Atata timp cat discrepanţa dintre ceea ce spunem noi că suntem şi ceea ce spun alţii despre noi va rămane foarte mare, ameliorarea imaginii Republicii Moldova pe plan internaţional va constitui o problemă serioasă care necesită soluţii complexe, bine gandite şi implementate pe termen mediu şi lung. Patrimoniul cultural nu este valorificat in calitate de mesaj turistic și culturologic. Comunicarea va include și recomandări concrete in vederea imbunătăţirii valorificării patrimoniului cultural național in promovarea imaginii Republicii Moldova.