Concepţiile estetice ale actorului şi regizorului Petru Vutcărău
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
669 12
Ultima descărcare din IBN:
2022-09-24 12:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.071.2.028(478)(092) (5)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
KOROLIOVA, Elfrida. Concepţiile estetice ale actorului şi regizorului Petru Vutcărău. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 9, 30-31 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, Ediția 9, p. 109. ISBN 978-9975-84-030-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare
Ediția 9, 2017
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare"
9, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2017

Concepţiile estetice ale actorului şi regizorului Petru Vutcărău

CZU: 792.071.2.028(478)(092)

Pag. 109-109

Koroliova Elfrida
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2018



Teza

Formarea concepţiilor estetice ale lui Petru Vutcărău a inceput in procesul studiilor sale la Școala Superioară de Teatru „B. Șciukin”, unde explorează bazele jocului actoricesc, arta transpunerii in personaje din dramaturgia clasică şi cea contemporană de diferite genuri. Totodată, atmosfera ce a trezit interesul pentru teatrul absurdului in Moscova, la mijlocul anilor 1980, a transformat concepţiile estetice ale actorului incepător Petru Vutcărău. Succesul uimitor al piesei Așteptandu-l pe Godot de S. Beckett, montată impreună cu Mihai Fusu, a determinat direcţia căutărilor sale regizorale in sfera teatrului absurdului. Montarea sa a piesei Cantăreața cheală de E. Ionesco a anunţat nașterea, la 1991, a Teatrului „Eugene Ionesco”. Următoarele spectacole in estetica teatrului absurd – Regele moare de E. Ionesco (impreună cu Mihai Fusu), Voci in lumina orbitoare, şi cu violoncelul ce facem? de M. Vișniec – au fost realizate in paralel cu spectacolele in care mijloacele de expresie ale teatrului absurdului erau utilizate doar ca procedee aparte. Printre ele se numără Iosif şi Amanta sa, după piesa lui Val Butnaru, Chiriţa in provincie de V. Alecsandri, Revizorul de N. Gogol, Lupii şi oile de A. Ostrovski, Elizabeta I de P. Foster. In estetica fantasticii filosofice, P. Vutcărău montează spectacolul Visul unei nopţi de vară de W. Shakespeare, iar in estetica teatrului simbolist şi a muzicii color a lui A. Appia el pune in scenă Mașinăria Cehov de M. Vișniec. Totodată, printre succesele creatoare ale lui Vutcărău pot fi numite şi spectacolele realizate in estetica realismului psihologic: Femeile lui Picasso, Olga de B. McAvera, Oscar şi tanti Roz de E. Schmitt, O istorie foarte simplă de M. Lado.