Aspecte psihologice ale erorilor de evaluare: cum apreciem fără să prejudiciem?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1026 143
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 17:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26 (152)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
TERZI-BARBAROȘIE, Daniela. Aspecte psihologice ale erorilor de evaluare: cum apreciem fără să prejudiciem? In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2012, nr. 5-6(75-76), pp. 50-53. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(75-76) / 2012 / ISSN 1810-6455

Aspecte psihologice ale erorilor de evaluare: cum apreciem fără să prejudiciem?
CZU: 371.26

Pag. 50-53

Terzi-Barbaroșie Daniela
 
Necunoscută, Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 august 2017


Rezumat

Autoarea abordează cîteva subiecte importante în procesul de evaluare: motivarea, diferenţele umane, bunăstarea psihologică a elevilor în contextul şcolar şi erorile cognitive. Acest articol oferă aplicaţii practice ale teoriilor, dar şi oportunităţi suplimentare de gîndire şi discuţii cu privire la anumite aspecte psihologice ale evaluării, precum şi o foaie de parcurs pentru un proces de evaluare eficient şi benefic. Lucrarea ne ajută să conştientizăm de ce este importantă evaluarea, care sînt capcanele acestui demers complex şi cum îl putem îmbunătăţi astfel încît să nu prejudiciem procesul de învăţare şi cel de formare a personalităţii copilului.

The author covers some important issues of the evaluation process: motivation, human difference, pupil’s wellbeing in the learning environment and cognitive biases. The article provides practical applications of theory and additional opportunities for thought and discussion about the psychological aspects of assessment and a roadmap for the efficient and benefic assessment. This article help us to realize why is so important to assess efficiently, which are the pitfalls of the evaluation process and how can we improve the evaluation process so as to not adversely affect learning process and child personality

Cuvinte-cheie
evaluation process, cognitive biases, motivation,

psychological aspects of assessment, pupil’s wellbeing