Rolul educaţiei civice în responsabilizarea socială a elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
707 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 01:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.035 (128)
Educație (14391)
SM ISO690:2012
TUDOSAN, Ana. Rolul educaţiei civice în responsabilizarea socială a elevilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 3(85), pp. 38-40. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(85) / 2014 / ISSN 1810-6455

Rolul educaţiei civice în responsabilizarea socială a elevilor
CZU: 37.035

Pag. 38-40

Tudosan Ana
 
Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu”, or. Ocnița
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Acest articol abordează problema responsabilizării sociale a tinerei generaţii în cadrul învăţămîntului preuniversitar. În acest context, Educaţia civică, ca obiect de studiu şcolar, are un rol determinant în formarea cetăţeanului activ, în cultivarea unei personalităţi integre, adaptabilă la cerinţele vieţii, capabilă să respecte şi să creeze valori materiale şi spirituale. Acest scop poate fi atins prin utilizarea metodelor interactive, de motivare şi de implicare directă a elevului în soluţionarea diverselor probleme la nivel de comunitate. În R. Moldova, educaţia civică, realizată atît în şcoală, cît şi în afara ei, are misiunea de a promova principiile şi valorile unei societăţi democratice.

This article addresses the issue of social responsibility to young generation performed in pre-university education. In this context, Civic Education, as object of study, has an important role in the formation of active citizen, in cultivating an upright personality, adaptable to the life requirements, able to respect and create material and spiritual values. This aim can be achieved by using interactive methods оf motivation and learners’ direct implication in solving various problems оf the community. In the Republic оf Mоldova Civic Education, achieved both in school and outside, has the mission to promote the principles and values of a democratic society.

Cuvinte-cheie
civic education, skills, interactive methods, individualized learning,

social accountability