Școala: centru comunitar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
760 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 23:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0 (7579)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Școala: centru comunitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 4(92), pp. 49-52. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(92) / 2015 / ISSN 1810-6455

Școala: centru comunitar
CZU: 37.0

Pag. 49-52

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

Școala, ca centru comunitar, reprezintă organizația socială proiectată pe baza unor finalități pedagogice angajate la toate nivelurile sistemului de învățămînt, în context social deschis. Valorifică structura de relație a sistemului de învățămînt postmodern care integrează două componente (micro)comunitare, familia și comunitatea locală. Analiza școlii, la nivel de centru comunitar, impune evidențierea: a) funcției sale manageriale de creare a unor conexiuni directe și inverse între toți actorii educației, implicați în realizarea finalităților pedagogice la nivel comunitar (școală, familie, comunitate locală etc.); b) structurii de organizare, care urmărește eliminarea modelului ierarhic, administrativ, închis, tipic școlii tradiționale, pe fondul stimulării colaborării dintre mediile educaționale de referință (școală – familie – comunitate locală); c) normativității, validată pedagogic în context social deschis prin principii metodologice flexibile, care susțin complementaritatea dintre școală și familie în cadrul aceleiași comunități educative.

The school, as a community centre, represents the public organization which functions in open social context, based on pedagogical purposes and engaged at all levels of the education system. It valorizes relationship structure of the postmodern educational system which integrates two social components: family and local community. Analysis of school as a community centre requires highlighting: a) its managerial function for creating direct connections and feedback between all the educational stakeholders, involved in developing pedagogical purpose at community level (school, family, local community etc.); b) the organizational structure, that aims to avoid hierarchical, administrative, closed model, typical for traditional school, on the background that stimulate collaboration between relevant educational environments; c) normativity, pedagogicaly validated în the open social context, through flexible methodological principles that encourage complementarity between school and home within the integral educational community.

Cuvinte-cheie
Community centre, postmodern educational system, educational stakeholders,

organizational structure