Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
760 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 23:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0 (7579) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Școala: centru comunitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 4(92), pp. 49-52. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(92) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.0 | ||||||
Pag. 49-52 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Școala, ca centru comunitar, reprezintă organizația socială proiectată pe baza unor finalități pedagogice angajate la toate nivelurile sistemului de învățămînt, în context social deschis. Valorifică structura de relație a sistemului de învățămînt postmodern care integrează două componente (micro)comunitare, familia și comunitatea locală. Analiza școlii, la nivel de centru comunitar, impune evidențierea: a) funcției sale manageriale de creare a unor conexiuni directe și inverse între toți actorii educației, implicați în realizarea finalităților pedagogice la nivel comunitar (școală, familie, comunitate locală etc.); b) structurii de organizare, care urmărește eliminarea modelului ierarhic, administrativ, închis, tipic școlii tradiționale, pe fondul stimulării colaborării dintre mediile educaționale de referință (școală – familie – comunitate locală); c) normativității, validată pedagogic în context social deschis prin principii metodologice flexibile, care susțin complementaritatea dintre școală și familie în cadrul aceleiași comunități educative. |
||||||
Cuvinte-cheie Community centre, postmodern educational system, educational stakeholders, organizational structure |
||||||
|