Modelarea proceselor de utilizare a instrumentelor publicitare în condiţii concurenţiale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
739 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-17 12:58
SM ISO690:2012
GOROBIEVSCHI, Svetlana, FORFOLEA, Mariana. Modelarea proceselor de utilizare a instrumentelor publicitare în condiţii concurenţiale. In: Economica, 2010, nr. 2(72), pp. 51-62. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(72) / 2010 / ISSN 1810-9136

Modelarea proceselor de utilizare a instrumentelor publicitare în condiţii concurenţiale

Pag. 51-62

Gorobievschi Svetlana, Forfolea Mariana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

În condiţiile economiei concurenţiale, fiecare organizaţie sau firmă este cointeresată a deţine o cotă-parte a pieţei cât mai importantă. Este cunoscut rolul instrumentelor de publicitare în asigurarea creşterii numărului clienţilor. Dar autorii articolului se menţin pe poziţia că excesul de publicitare are efecte negative şi propun a cuantifica numărul clienţilor fideli sau valoarea de echilibru a clienţilor, care ar asigura prosperitatea relativă a firmei sau organizaţiei. Modelând această situaţie economico-matematică, ajungem la concluzia că lipsa publicităţii şi publicitatea excesivă se transformă, din considerente psihologice, în antistimulente, iar anumitul număr de publicităţi aduce firmei un anumit număr de echilibru al clienţilor fideli ai firmei.

With competitive economy every organization or company is interested to have a market share as great as possible. It is known the role of advertising tools to ensure increase in the number of customers. But the authors of the article maintain the position that excessive advertising has negative effects and proposes to quantify the number of loyal customers or the equilibrium value of customers who would ensure relative prosperity of the company or organization. The modeling of the mathematical and economic situation makes the authors conclude that the lack of advertising and excessive advertising, out of psychological reasons, become ante incentives and a certain number of publicity brings the firm a balanced number of loyal customers to the company.