Leducația familiei în contextul profesionalizării cadrelor didactice din perspectiva învățării pe tot parcursul vieții
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
154 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126:37.018.256 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2657)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4067)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa. Leducația familiei în contextul profesionalizării cadrelor didactice din perspectiva învățării pe tot parcursul vieții. In: Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane, Ed. 3, 12 mai 2023, Chișinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 3, pp. 82-91.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane
Ediția 3, 2023
Conferința "Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane"
3, Chișinău, Moldova, 12 mai 2023

Leducația familiei în contextul profesionalizării cadrelor didactice din perspectiva învățării pe tot parcursul vieții

CZU: 378.126:37.018.256

Pag. 82-91

Cuzneţov Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2024


Rezumat

Articolul conține un studiu teoretic care elucidează argumentele privind abordarea profesionalizării cadrelor didactice în contextul educației și consilierii familiei în instituția de învățământ. Totodată, redă sistemul de competențe necesare procesului vizat, impactul stilurilor pedagogice, clasificarea acestora conform criteriilor expuse; dificultățile pe care le întâmpină elevii și familia în cadrul procesului educațional, delimitându-le în dificultăți școlare și familiale. În final autoarea propune câteva strategii și perspective de abordare a profesionalizării studenților pedagogi în domeniul anunțat în titlul articolului.

The article contains a theoretical study on family education in the context of teacher professionalization/initial training. The author specified the concepts of lifelong learning and selfdirected learning, arguing their importance. The essential directions and strategies of family education and school-family-community collaboration are exposed, which would contribute to the efficiency of the professionalization of student teachers.

Cuvinte-cheie
profesionalizarea studenților pedagogi, educația și consilierea familiei, instituţie de învăţământ, competenţă pedagogică, stil pedagogic, strategii și perspective de abordare a profesionalizării cadrelor didactice în formarea inițială,

family education, teacher professionalization, parenting skills training, student teachers, lifelong learning, selfdirected learning