Aspecte metodologice privind formarea creativității muzicale la elevii de vârstă școlară mică în perioada achizițiilor instrumentale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
51 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-25 20:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.016:78 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121)
Muzică (1825)
SM ISO690:2012
ONOFREI, Cornelia. Aspecte metodologice privind formarea creativității muzicale la elevii de vârstă școlară mică în perioada achizițiilor instrumentale. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice, 1 ianuarie 2023, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 152-156. ISBN 978-9975-46-849-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice 2023
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2023

Aspecte metodologice privind formarea creativității muzicale la elevii de vârstă școlară mică în perioada achizițiilor instrumentale

CZU: 373.2.016:78

Pag. 152-156

Onofrei Cornelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

Formarea creativității muzicale la ciclul primar vizează atât compoziţia, cât şi improvizaţia. Dar creativitatea nu apare spontan, ea se cultivă printr-o muncă susținută. O succesiune de situaţii creatoare poate favoriza operarea și aplicarea cunoștințelor asimilate, în contexte noi. În predare-învățare cadrul didactic trebuie să utilizeze forme active de învățare, iar printre acestea putem include învățarea euristică, învățarea bazată pe rezolvarea de probleme, jocul muzical. Ajustarea, revizuirea procesului creator este continuă și poate fi optimizată prin activități stimulatoare desfășurate cu colectivele de elevi încă de la clasele mici.

The formation of musical creativity in the primary cycle aims at both composition and improvisation. But creativity does not appear spontaneously, it is cultivated through sustained work. A sequence of creative situations can favor the operation and application of assimilated knowledge in new contexts. In teaching-learning, the teacher must use active forms of learning, and among them we can include heuristic learning, learning based on solving problems, playing music. The adjustment, revision of the creative process is continuous and can be optimized through stimulating activities carried out with groups of students from the early grades.

Cuvinte-cheie
educaţie muzicală, creativitate muzicală, învățare euristică, învăţare bazată pe probleme, joc muzical,

music education, Music Creativity, Heuristic Learning, Problem Based Learning, Music Game