Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-12 18:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2:376 (1) |
Psihologie (3511) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655) |
![]() MATASĂ, Elena. ,mportanța dezvoltării stimei de sine la copiii cu CES. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 247-255. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 7, 2024 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923.2:376 | ||||||
Pag. 247-255 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
An inclusive approach is a type of education that allows students with special needs to benefit from education in regular schools and classrooms. Children who attend such schools enjoy all social and educational rights and services and feel that they are part of a whole and that they have their own value within the educational group. Activities where schools and families collaborate to create such an educational environment that values children are a sure step towards creating human beings with high self-esteem, easy adaptation and adequate social and emotional integration. |
||||||
Cuvinte-cheie socio-emotional integration, self-esteem, educational groups |
||||||
|