,mportanța dezvoltării stimei de sine la copiii cu CES
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
101 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-12 18:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2:376 (1)
Psihologie (3511)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655)
SM ISO690:2012
MATASĂ, Elena. ,mportanța dezvoltării stimei de sine la copiii cu CES. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 247-255.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 7, 2024
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023

,mportanța dezvoltării stimei de sine la copiii cu CES

CZU: 159.923.2:376

Pag. 247-255

Matasă Elena12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială ”Miron Costin” Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

An inclusive approach is a type of education that allows students with special needs to benefit from education in regular schools and classrooms. Children who attend such schools enjoy all social and educational rights and services and feel that they are part of a whole and that they have their own value within the educational group. Activities where schools and families collaborate to create such an educational environment that values children are a sure step towards creating human beings with high self-esteem, easy adaptation and adequate social and emotional integration.

Cuvinte-cheie
socio-emotional integration, self-esteem, educational groups