Neologisms in digital mass media
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
117 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 18:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81`373.43:[070:004] (1)
Lingvistică. Limbi (5152)
Ziare. Presă. Jurnalism (567)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4263)
SM ISO690:2012
VOLOSCIUC, Ina. Neologisms in digital mass media. In: Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală, Ed. 3, 1 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2024, Ediţia 3, pp. 263-268. ISBN 978-9975-62-678-1. – ISBN; 978-9975-62-679-8 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10652933
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală
Ediţia 3, 2024
Conferința "Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală"
3, Chişinău, Moldova, 1 decembrie 2023

Neologisms in digital mass media

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10652933
CZU: 81`373.43:[070:004]

Pag. 263-268

Volosciuc Ina
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2024


Rezumat

The article under consideration is to investigate the creation and spread of newly coined words, phrases or familiar words used in a new sense in the “Fourth Estate” or the digital media and analyse their word formation process. The digital media contributes to creating favourable conditions for the boost of neologisms which react to the changes that take place in every society and explain the emergence of new lexemes or give a modern touch to known words within the digital ecosystem.

Cuvinte-cheie
neologisms, mass media, digital media, word formation, combining