Articolul precedent |
Articolul urmator |
281 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-28 16:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81`243:378.09:[111.852+81`42] (1) |
Lingvistică. Limbi (5152) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2639) |
Metafizică (123) |
SM ISO690:2012 MÎRZAC, Laura. La educación estética del estudiante universitario a través del análisis de textos literarios. In: Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală, Ed. 3, 1 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2024, Ediţia 3, pp. 142-145. ISBN 978-9975-62-678-1. – ISBN; 978-9975-62-679-8 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10648963 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală Ediţia 3, 2024 |
||||||
Conferința "Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală" 3, Chişinău, Moldova, 1 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10648963 | ||||||
CZU: 81`243:378.09:[111.852+81`42] | ||||||
Pag. 142-145 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The process of teaching-learning a foreign language is not only based on the acquisition and foundation of intellectual values and practical skills, but is also closely connected with the need to discover the beauty, harmony, and aesthetic aspects of the world that surrounds us. Aesthetic education, reading and analysis of the literary text are concepts that assume an indissoluble link and whose efficiency in the era of technical-scientific progress depends, to a considerable extent, on the strategies that the teacher applies to the foreign language lesson. |
||||||
Cuvinte-cheie educación estética, proceso de enseñanza-aprendizaje, análisis de texto, texto literario, texto no literario, aesthetic education, teaching learning process, text analysis, literary text, non-literary text |
||||||
|