La educación estética del estudiante universitario a través del análisis de textos literarios
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
281 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-28 16:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81`243:378.09:[111.852+81`42] (1)
Lingvistică. Limbi (5152)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2639)
Metafizică (123)
SM ISO690:2012
MÎRZAC, Laura. La educación estética del estudiante universitario a través del análisis de textos literarios. In: Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală, Ed. 3, 1 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2024, Ediţia 3, pp. 142-145. ISBN 978-9975-62-678-1. – ISBN; 978-9975-62-679-8 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10648963
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală
Ediţia 3, 2024
Conferința "Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală"
3, Chişinău, Moldova, 1 decembrie 2023

La educación estética del estudiante universitario a través del análisis de textos literarios

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10648963
CZU: 81`243:378.09:[111.852+81`42]

Pag. 142-145

Mîrzac Laura
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 martie 2024


Rezumat

The process of teaching-learning a foreign language is not only based on the acquisition and foundation of intellectual values and practical skills, but is also closely connected with the need to discover the beauty, harmony, and aesthetic aspects of the world that surrounds us. Aesthetic education, reading and analysis of the literary text are concepts that assume an indissoluble link and whose efficiency in the era of technical-scientific progress depends, to a considerable extent, on the strategies that the teacher applies to the foreign language lesson.

Cuvinte-cheie
educación estética, proceso de enseñanza-aprendizaje, análisis de texto, texto literario, texto no literario,

aesthetic education, teaching learning process, text analysis, literary text, non-literary text