Articolul precedent |
Articolul urmator |
133 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 21:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.135.1`243`233:32-057.87 (1) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1465) |
Politică (2948) |
SM ISO690:2012 SLOBODANIUC, Alina. Dezbaterea - tehnică modernă de dezvoltare a competențelor de comunicare în fos la studenții din domeniul științelor politice. In: Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală, Ed. 3, 1 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2024, Ediţia 3, pp. 291-298. ISBN 978-9975-62-678-1. – ISBN; 978-9975-62-679-8 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10653010 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală Ediţia 3, 2024 |
||||||
Conferința "Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală" 3, Chişinău, Moldova, 1 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10653010 | ||||||
CZU: 811.135.1`243`233:32-057.87 | ||||||
Pag. 291-298 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article addresses the importance of the debate technique in developing communication skills in French for students in political science. In an interconnected and intercultural world, public speaking becomes an essential skill, and debate presents itself as an innovative and stimulating method for learning French. Through the analysis of the concepts of debate and communication skills, the article highlights the benefits of this technique in consolidating knowledge, developing intellectual and linguistic skills, as well as forming an attitude of tolerance and constructive dialogue. Rigorous assessment of linguistic and behavioral aspects in debates highlights the close link between the ability to communicate effectively in a foreign language and success in academic and professional contexts. |
||||||
Cuvinte-cheie dezbatere, competenţă de comunicare, educaţie lingvistică, învățare interactivă, gândire critică, debate, communication competence, language education, interactive learning, critical thinking |
||||||
|