Dezbaterea – o metodă eficientă de formare a competenței de comunicare orală într-o limbă străină
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
72 0
SM ISO690:2012
EŞANU-DUMNAZEV, Daniela, NASTASIU, Silvia, SCUTELNIC, Raisa. Dezbaterea – o metodă eficientă de formare a competenței de comunicare orală într-o limbă străină. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 757. ISSN 2345-1476.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023

Dezbaterea – o metodă eficientă de formare a competenței de comunicare orală într-o limbă străină

Debate – an efficient method of developing oral communication competence in a foreign language


Pag. 757-757

Eşanu-Dumnazev Daniela, Nastasiu Silvia, Scutelnic Raisa
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2024


Rezumat

Introducere. Dezbaterea este o metodă interactivă, de argumentare specifică, care valorifică competențele de comunicare orală în studierea unei limbi străine. Scopul lucrării. Scopul lucrării este de a propune o sinteză a literaturii de specialitate și o analiză descriptivă a metodelor de formare a competențelor de comunicare orală, care pot fi adaptate în procesul de învățare a limbajului terminologic într-o limbă străină. Material și metode. Cercetarea a presupus documentarea științifică, sinteza, analiza factorilor motivaționali și a finalităților. Rezultate. Metoda dezbaterii dezvoltă: gândirea critică, toleranța față de diverse opinii, stilul de prezentare a argumentelor în fața auditoriului (abilități de exprimare orală în limba străină: corectitudine, coerență, concizie, folosirea adecvată a mijloacelor verbale, nonverbale și paraverbale), capacitatea de persuasiune, abilități de lucru individual și în echipă etc. Concluzii. Dezbaterea este o metodă didactică eficientă pentru formarea competenței de comunicare orală într-o limbă străină prin aplicarea sistematică a acesteia, oferind o comunicare interpersonală fluentă, coerentă, corectă și argumentată.

Background. The debate is an (inter)active, specific argumentation method that makes use of oral communication in foreign language classes. Objective of the study. The aim of the paper is to carry out a literature review and a descriptive analysis of the methods of developing oral communication skills that can be adjusted in the process of learning the terminology in a foreign language. Material and methods. The research involved scientific documentation, synthesis, deduction by consulting a series of publications, analysis of motivational factors and final products. Results. Debate techniques develop critical thinking; tolerance towards different opinions, the style of presenting arguments in front of the audience (oral expression skills in a foreign language: correctness, coherence, brevity, appropriate use of verbal, nonverbal and paraverbal means), individual and teamwork skills, etc. Conclusion. Debate is an effective didactic method. Its systematic application leads to fluent, correct, reasoned and on-topic (inter)communication in the foreign languages studied.

Cuvinte-cheie
dezbatere, metodă de învățare, învățare eficientă.,

debate, learning method, efficient learning.