Articolul precedent |
Articolul urmator |
141 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 13:43 |
SM ISO690:2012 LUNGU, Viorelia. Învăţământul superior din Republica Moldova: provocări și tendințe. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 4, 12 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2023, Ediția 4, pp. 164-175. ISBN 978-9975-45-971-6 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale Ediția 4, 2023 |
||||||
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale" 4, Chişinău, Moldova, 12 mai 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 164-175 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Astăzi când unele aspecte ale vieții revendică reforme, altele se schimbă datorită inovațiilor din diverse domenii, învățământul superior din Republica Moldova este pus în fața unor provocări dar și tendințe de dezvoltare. Astfel, fie prin reforme sau prin inovare se optează pentru schimbare. Dacă reforma este impusă de sus în jos și are de la început un grad mare de generalitate, atunci inovarea poate pleca de jos în sus, de la nivelul unei instituții de învățământ, colectiv didactic, cercetători, parteneri în problematica educației. În acest sens, rolul universității este de a crea un sistem educațional coerent, dar flexibil, care să genereze cunoaștere, să permită integrarea ei funcțională în structurile sociale, prin calitatea învățării de a învăța, a motivației personalității - formată cu accent pe valori morale - importanță decisivă în procesul schimbării. |
||||||
Cuvinte-cheie schimbare, inovare, previziune, provocare, reforma, change, innovation, foresight, challenge, reform |
||||||
|