Dilogia cinematografică „Quo vadis, populi?”: istorie şi destine
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
87 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 17:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.43.03 (34)
Divertisment. Jocuri. Sport (1700)
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Dumitru. Dilogia cinematografică „Quo vadis, populi?”: istorie şi destine In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 89-94. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Dilogia cinematografică „Quo vadis, populi?”: istorie şi destine

Cinematic dialogue “Quo vadis, populi?”: history and destinies

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.14
CZU: 791.43.03

Pag. 89-94

Olărescu Dumitru
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2023


Rezumat

Paralel cu investigaţiile modalităţilor de expresie prin limbajul cinematografic se va elucida şi fondul ideatic, complexul de probleme ce ţin de dictatură, ocupaţie de teritorii străine, libertate, identitate naţională ş. a., abordate de regizorul Vlad Druc în filmele de lung metraj „Alternanţe” (1991) şi „Frontiere” (1992) din dilogia „Quo vadis, populi?” („Unde mergi, poporule?”). La baza acestor filme, aflându-se, în mare parte, cronica cinematografică, prezintă interes munca regizorului asupra acestui material, care pe ecran trece departe de limitele informative, obţinând calităţile unei stări artisticoestetice, ce provoacă meditaţii şi chiar emoţii. Acestea fiind repercusiunile unei atitudini profund creative din partea regizorului V. Druc faţa de toate componentele discursurilor sale cinematografice.

The ideological background, the complex of problems related to dictatorship, occupation of foreign territories, freedom, national identity, etc. addressed by director Vlad Druc in the feature films “Alternante/Alternatives (1991) and “Frontiere/Frontiers” (1992) in the dialogue “Quo vadis, populi?” (“Where are you going, people?”) will be elucidated parallel to the investigations of the ways of expression through the cinematographic language. At the basis of these films, being, for the most part, the cinematic chronicle, the director’s work on this material is of interest, which on the screen goes far beyond the informative limits, obtaining the qualities of an artisticaesthetic state, which provokes meditation and even emotions. These are the repercussions of a profoundly creative attitude on the part of the director V. Druc towards all the components of his cinematographic discourses.

Cuvinte-cheie
Vlad Druc, dilogie, fond ideatic, cronică cinematografică, limbaj cinematografic,

Vlad Druc, dialogue, ideational background, cinematic chronicle, cinematiclanguage