Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
87 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-11 17:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43.03 (34) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Dumitru. Dilogia cinematografică „Quo vadis, populi?”: istorie şi destine In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 89-94. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.14 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.14 | ||||||
CZU: 791.43.03 | ||||||
Pag. 89-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Paralel cu investigaţiile modalităţilor de expresie prin limbajul cinematografic se va elucida şi fondul ideatic, complexul de probleme ce ţin de dictatură, ocupaţie de teritorii străine, libertate, identitate naţională ş. a., abordate de regizorul Vlad Druc în filmele de lung metraj „Alternanţe” (1991) şi „Frontiere” (1992) din dilogia „Quo vadis, populi?” („Unde mergi, poporule?”). La baza acestor filme, aflându-se, în mare parte, cronica cinematografică, prezintă interes munca regizorului asupra acestui material, care pe ecran trece departe de limitele informative, obţinând calităţile unei stări artisticoestetice, ce provoacă meditaţii şi chiar emoţii. Acestea fiind repercusiunile unei atitudini profund creative din partea regizorului V. Druc faţa de toate componentele discursurilor sale cinematografice. |
||||||
Cuvinte-cheie Vlad Druc, dilogie, fond ideatic, cronică cinematografică, limbaj cinematografic, Vlad Druc, dialogue, ideational background, cinematic chronicle, cinematiclanguage |
||||||
|