Modele de ascensiune în carieră caracteristice Republicii Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1171 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 20:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
331.54(478) (2)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (471)
SM ISO690:2012
SLONOVSCHI, Dumitru, CASAP, Lucia, GREMALSCHI, Anatol. Modele de ascensiune în carieră caracteristice Republicii Moldova . In: Economica, 2012, nr. 3(81), pp. 77-87. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(81) / 2012 / ISSN 1810-9136

Modele de ascensiune în carieră caracteristice Republicii Moldova
CZU: 331.54(478)

Pag. 77-87

Slonovschi Dumitru, Casap Lucia, Gremalschi Anatol
 
Ministerul Ocrotirii Sănătăţii
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Acest articol reprezintă o descriere a pieţei forţei de muncă de conducere din R. Moldova şi are drept scop relevarea caracteristicilor de evoluţie pe scară ierarhică a actualelor persoane din top managementul celor mai mari şi mai cunoscute companii de pe teritoriul ţării. Înţelegerea şi adaptarea comportamentului şi structurii pieţei forţei de muncă de conducere ar contribui la dezvoltarea companiilor şi, implicit, a economiei ţării. În prezentul articol, sunt analizate datele biografice ale angajaţilor de top din cele mai mari şi notorii companii din Republica Moldova, care au fost colectate pe o perioadă de trei ani, prin intermediul interviurilor faţă în faţă şi din resursele internet. În total, au fost colectate date despre angajaţii a 249 de companii şi, implicit, 340 de persoane cu grad de conducere din cadrul acestora (Administratori, Manageri şi Directori). Rezultatele studiului relevă prezenţa, într-o proporţie semnificativă, a persoanelor care au un model netradiţional de ascensiune în carieră, fiind direct încadraţi în funcţii de conducere sau având o ascensiune directă de la angajaţi simpli la directori, fapt care se reflectă asupra comportamentului agenţilor economici pe piaţă şi, concomitent, asupra rezultatelor economice ale ţării, per ansamblu.

The present article presents a description of the leadership labor market in Republic of Moldova, and aims at revealing the characteristics of the hierarchical growth of the current top management from the largest and best-known companies across the country. Understanding and adjusting the behavior and the structure of the leadership labor market would contribute to the development of the companies, and hence to the national economy itself. This article comprises the analysis of the biographical data of top employees hired at the largest and best-known companies from Moldova. The data have been collected over a period of 3 years, by means of face-toface interviews, as well as internet resources. Per total, there have been gathered data on the employees of 249 companies, namely 340 people from top-management positions (administrators, managers and executives). The results of the study show there is a significant share of people which have a nontraditional model of career growth, achieving leading positions straight from the junior level. This fact influences the behavior of entrepreneurs on the market, as well as the overall economic results of the country.

Cuvinte-cheie
piaţa forţei de muncă de conducere, R.M, modele de ascensiune ierarhică