Motivaţia: concept şi demers în metodologia predării-învăţării limbii engleze
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
839 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 11:04
SM ISO690:2012
BLAJIN, Cristina. Motivaţia: concept şi demers în metodologia predării-învăţării limbii engleze. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2010, nr. 4(34), pp. 124-127. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 4(34) / 2010 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Motivaţia: concept şi demers în metodologia predării-învăţării limbii engleze

Pag. 124-127

Blajin Cristina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2013


Rezumat

In this article we revise the classic definitions of motivation, as well as approaches to the motivation for studying a foreign language. Motivation is an integral part of learning a foreign language; it facilitates the successful achievement of set goals. Motivated students devote more time, effort and resources to learning – as a result, they perform better. Thus, increasing the effectiveness of learning and the development of the interest to study a foreign language is an issue that should not be ignored. In this sense, the article examines several recommendations meant to boost motivation in language learning.