Relationship between training effectiveness and educator performance in the eastern cape department of education, South Africa
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
120 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 08:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.1/.2(680) (1)
Educație (14878)
SM ISO690:2012
ZINDI, Beauty, SIBANDA, Modeni Mudzamba. Relationship between training effectiveness and educator performance in the eastern cape department of education, South Africa. In: Journal of Social Sciences, 2023, vol. 6, nr. 3, pp. 87-103. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(3).07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 6, Numărul 3 / 2023 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Relationship between training effectiveness and educator performance in the eastern cape department of education, South Africa

Relația dintre eficacitatea formării și performanța educatorului din departamentul de educație eastern cape, Africa de Sud

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(3).07
CZU: 371.1/.2(680)

Pag. 87-103

Zindi Beauty, Sibanda Modeni Mudzamba
 
University of Fort Hare
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2023


Rezumat

Human Resource Development integrates and aligns training and development with organisational goals and strategy to improve performance. However, ingrained suboptimal skills and training opportunities in the Eastern Cape Department of Education (ECDoE) negatively impacts learning achievement outcomes. The purpose and objective of the study is to establish the relationship between training effectiveness and educator performance in the ECDoE.The study adopts a quantitative research strategy with 270 respondents. A survey questionnaire was used to collect data from participants. The survey questionnaire’s internal consistency and reliability were measured using Pearson's coefficient and Cronbach's alpha, respectively. Results show that most respondents did not view the trainings provided by the ECDoE as relevant to job performance, and the attainment of the Department’s strategic goals. The study concludes that ECDoE’s training should be closely aligned with educators’ Key Performance Areas, Performance Development Plans and individual needs analysis.

Dezvoltarea resurselor umane integrează și aliniază formarea și dezvoltarea cu obiectivele și strategia organizației pentru a îmbunătăți performanța. Cu toate acestea, abilitățile și oportunitățile de formare suboptimale, înrădăcinate în Departamentul de Educație din Eastern Cape (ECDoE), au un impact negativ asupra rezultatelor învățării. Scopul și obiectivul studiului au constat în stabilirea relației dintre eficacitatea formării și performanța educatorului în ECDoE. Studiul a adoptat o strategie de cercetare cantitativă cu 270 de respondenți. Un chestionar de sondaj a fost folosit pentru a colecta date de la participanți. Consistența internă și fiabilitatea chestionarului sondajului au fost măsurate folosind coeficientul Pearson și, respectiv, indicele alfa Cronbach. Rezultatele au aratat, că majoritatea respondenților nu consideră instruirile oferite de ECDoE ca fiind relevante pentru performanța postului și pentru atingerea obiectivelor strategice ale Departamentului. Studiul concluzionează, că formarea ECDoE ar trebui să fie strâns aliniată cu domeniile cheie de performanță ale educatorilor, planurile de dezvoltare ale performanței și analiza opțiunilor individuale.

Cuvinte-cheie
Continuing Professional Teacher Development, learner performance, Skills Development, strategic plan.,

Dezvoltarea profesională continuă a profesorilor, performanța cursanților, dezvoltarea abilităților, plan strategic.