Utilizarea TIC (tehnologiilor informaționale si de comunicare) în procesul de instruire a studenților de la specialitatea Drept
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
160 0
SM ISO690:2012
ŞEVCENCO, Igor. Utilizarea TIC (tehnologiilor informaționale si de comunicare) în procesul de instruire a studenților de la specialitatea Drept. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.2, pp. 54-61. ISBN 978-9975-914-92-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior
Vol.2, 2014
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior"
1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014

Utilizarea TIC (tehnologiilor informaționale si de comunicare) în procesul de instruire a studenților de la specialitatea Drept


Pag. 54-61

Şevcenco Igor
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2023


Rezumat

Distance learning is a modern form of education used successfully in Europe, North America, Asia, Australia, which provides training for a wide range of students, who come from a variety of fields. Also learning helps students learn how to learn in a modern environment, under the embleVm of informatics and communication and encourages them to see the study as a continuous process - it is in fact an important lesson for all. From the perspectives assumed by Moldova in order to implement the objectives of the Bologna process can not find the development of distance education as a form of education provided in art. 26 paragraph 6 of the Education LAW. So at the moment we can see that in Moldova, none of the universities, not the distance learning education services. Why? In an attempt to answer this question we will try to explain what we mean by distance learning and whether this form of education for Moldova.