Articolul precedent |
Articolul urmator |
298 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-07 19:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.9.07:004 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Psihologie (3397) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184) |
SM ISO690:2012 MAXIMCIUC, Victoria. Metodologia aplicării resurselor și instrumentelor digitale în activitatea psihologului școlar în instituții de învățământ general. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 425-433. ISBN 978-9975-46-638-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022 | |||||||
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale " 1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.015.3+159.9.07:004 | |||||||
Pag. 425-433 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
We are in a situation of permanent changes. The pandemic has proven that there is a necessity to improve especially the use of digital technologies in the educational process. The community is facing profound changes due to the intensity of the implementation of new technologies, which offer an unprecedented democratization of access to information, to open education carried out with the help of devices connected to the global network. Since 2020, varioustrainings have appeared on the application of digital sources and tools in the educational process, but still there are few works on their application in the work of the psychological service. Analysis of official documents concerning the activity of the psychological service, we tried to see the possibility of applying educational platforms and digital applications in the activity of the school psychologist at the preschool and school level in general education. |
|||||||
Cuvinte-cheie school psychologist, digitization, educational platforms, digital applications, beneficiaries. |
|||||||
|