Articolul precedent |
Articolul urmator |
247 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-10 17:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.036 (23) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2078) |
SM ISO690:2012 MORARI, Marina, TOMA, Nina. Abordarea holistică a educației timpurii prin arte. In: Provocări contemporane în educația artistică, Ed. 1, 11-13 noiembrie 2021, Iași. 2021, pp. 44-46. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Provocări contemporane în educația artistică 2021 | ||||||
Conferința "Provocări contemporane în educația artistică" 1, Iași, Romania, 11-13 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.036 | ||||||
Pag. 44-46 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educația holistică constă în capacitatea de a răspunde diferitelor stiluri de învățare și nevoi evolutive ale ființei umane. Dezvoltarea holistică a personalității copilului poate fi ghidată prin descoperirea identității, scopului și misiunii personale, prin conectarea la comunitate, lumea naturală și valorile universale. În relația dintre aspectele procedurale - dezvoltarea, maturizarea și maturitatea ca stări funcționale ale personalității, considerăm că prin caracterul holistic se pune un accent semnificativ pe componenta spirituală a procesului de educație. Dacă condiţiile dezvoltării psihice a personalităţii sunt determinate de condiţia biologică şi socială, atunci abordarea holistică a dezvoltării personalităţii copiilor este determinată de condiţia integralităţii, în care spiritul are o poziţie prioritară. Scopul educației holistice este de a dezvolta comptențele umane cât mai complete în toate sferele vieții. În definirea educației holistice identificăm caracterul spiritual prioritar. Filosofia educației holistice poate fi găsită în școlile de educație alternativă. Dezvoltarea personalității holistice a copilului poate fi ghidată prin descoperirea identității, scopului și misiunii personale, prin conectarea la comunitate, lumea naturii și valorile universale prin intermediul artelor. Abordarea holistică în cadrul procesului educațional-artistic reprezintă integrarea învățării și dezvoltării copilului prin intermediul artelor prin domeniile fizic, socio-emoțional, cognitiv, lingvistic, spiritual etc. |
||||||
Cuvinte-cheie holism, educație holistică, dezvoltare holistică, abordare holistică în educație, dezvoltarea holistică a personalității copilului, holism, holistic education, holistic development, holistic approach in education, holistic development of the child's personality |
||||||
|