Abordarea holistică a educației timpurii prin arte
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
223 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 17:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.036 (23)
Kinds of school providing general education (2016)
SM ISO690:2012
MORARI, Marina, TOMA, Nina. Abordarea holistică a educației timpurii prin arte. In: Provocări contemporane în educația artistică, Ed. 1, 11-13 noiembrie 2021, Iași. 2021, pp. 44-46.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Provocări contemporane în educația artistică 2021
Conferința "Provocări contemporane în educația artistică"
1, Iași, Romania, 11-13 noiembrie 2021

Abordarea holistică a educației timpurii prin arte

The holistic approach to early education through the arts

CZU: 373.2.036

Pag. 44-46

Morari Marina1, Toma Nina2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2023


Rezumat

Educația holistică constă în capacitatea de a răspunde diferitelor stiluri de învățare și nevoi evolutive ale ființei umane. Dezvoltarea holistică a personalității copilului poate fi ghidată prin descoperirea identității, scopului și misiunii personale, prin conectarea la comunitate, lumea naturală și valorile universale. În relația dintre aspectele procedurale - dezvoltarea, maturizarea și maturitatea ca stări funcționale ale personalității, considerăm că prin caracterul holistic se pune un accent semnificativ pe componenta spirituală a procesului de educație. Dacă condiţiile dezvoltării psihice a personalităţii sunt determinate de condiţia biologică şi socială, atunci abordarea holistică a dezvoltării personalităţii copiilor este determinată de condiţia integralităţii, în care spiritul are o poziţie prioritară. Scopul educației holistice este de a dezvolta comptențele umane cât mai complete în toate sferele vieții. În definirea educației holistice identificăm caracterul spiritual prioritar. Filosofia educației holistice poate fi găsită în școlile de educație alternativă. Dezvoltarea personalității holistice a copilului poate fi ghidată prin descoperirea identității, scopului și misiunii personale, prin conectarea la comunitate, lumea naturii și valorile universale prin intermediul artelor. Abordarea holistică în cadrul procesului educațional-artistic reprezintă integrarea învățării și dezvoltării copilului prin intermediul artelor prin domeniile fizic, socio-emoțional, cognitiv, lingvistic, spiritual etc.

Holistic education consists in the ability to respond to the various learning styles and evolutionary needs of the human being. The holistic development of the child's personality can be guided by discovering the identity, purpose and personal mission, by connecting to the community, the natural world and the universal values. In the relation between the procedural aspects - development, maturation and maturity as functional states of the personality, we consider that by the holistic character, a significant emphasis is placed on the spiritual component of the education process. If the conditions of the psychic development of the personality are determined by the biological and social condition, then the holistic approach to the development of the personality of the children is determined by the condition of the integrality, in which the spirit has a priority position. The aim is to develop more complete holistic human capacity in all spheres of life. In defining holistic education we identify priority spiritual character. Holistic education philosophy can be found in schools of alternative education. The development of holistic child's personality can be guided by discovering the identity, purpose and personal mission, by connecting to the community, the natural world and universal values through the arts. The holistic approach within the educational-artistic process represents the integration of the child's learning and development through the arts through the fields of physical, socio-emotional, cognitive, linguistic, spiritual etc.

Cuvinte-cheie
holism, educație holistică, dezvoltare holistică, abordare holistică în educație, dezvoltarea holistică a personalității copilului,

holism, holistic education, holistic development, holistic approach in education, holistic development of the child's personality