The intercultural approach in teaching a foreign language in a heuristic context
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
195 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 10:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.133.1 (17)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Limbi galo-romanice (Limba franceză) (245)
SM ISO690:2012
SAVA, Anastasia. The intercultural approach in teaching a foreign language in a heuristic context . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 165-170. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p165-170
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

The intercultural approach in teaching a foreign language in a heuristic context

L’approche interculturelle dans l’enseignement d’une langue étrangère en contexte heuristique

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p165-170
CZU: 37.016:811.133.1

Pag. 165-170

Sava Anastasia
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2023


Rezumat

Perspectiva interculturală face parte din competențele generale pe care cel ce învață o limbă străină trebuie să le achiziționeze, așa cum este definit în Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi. Cultura în predarea limbilor străine este indispensabilă, nu doar pentru a învăța să comunice eficient, dar deoarece reprezintă un mijloc etic. Demersul didactic al perspectivei interculturale pune accentul pe o comunicare interculturală ca studiu al comunicărilor între persoane de naționalități diferite căci fiecare ființă umană poartă cu sine un bagaj cultural diferit. Noua orientare euristică în didactica actuală vine să dezvolte această competență de comunicare interculturală la cel ce învață o limbă străină constituind baza unei învățări eficace și active care incită elevul, îl obligă să gândească, să reflecte și să descopere. Metoda euristică este o metodă de explorare a realității, a cunoștințelor de însuși cel ce învață, este un demers centrat pe cel ce învață căruia i se cere să joace un rol activ în formarea sa.

The intercultural perspective is one of the general skills that a language learner must acquire, as defined in the Common European Framework of Reference for Languages. Culture in language teaching is indispensable, not only to learn to communicate effectively, but also because it is an ethical means. The didactic approach of the intercultural perspective emphasizes an intercultural communication as a study of the communications between people of different nationalities because each human being carries with him a different cultural baggage. The new heuristic orientation in the current didactics comes to develop this competence of intercultural communication to the one who learns a foreign language being the basis of an effective and active learning that incites the student, forces him to think, to reflect and to discover. The heuristic method is a method of exploring reality, of the knowledge of the learner himself, it is a focused approach to the learner who is required to play an active role in his formation.

Cuvinte-cheie
comunicare imterculturală, metodă euristică, predare/învățare,

intercultural communication, heuristic method, teaching / learning