Формирование социокультурной компетенции на уроках русского языка в национальной школе Республики Молдова (этап комплексного обучения) в контексте куррикулума 2019 года
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
178 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-17 10:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.161.1 (29)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Limbi slave (slavone) de Est (Limba rusă, Limba ucrainiană, Limba bielorusă) (363)
SM ISO690:2012
ТОПОР, Габриэлла. Формирование социокультурной компетенции на уроках русского языка в национальной школе Республики Молдова (этап комплексного обучения) в контексте куррикулума 2019 года . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 55-61. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p55-61
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Формирование социокультурной компетенции на уроках русского языка в национальной школе Республики Молдова (этап комплексного обучения) в контексте куррикулума 2019 года

Formation of sociocultural competence at russian language lessons in the national school of the Republic of Moldova (stage of comprehensive education) in the context of the 2019 curriculum

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p55-61
CZU: 37.016:811.161.1

Pag. 55-61

Топор Габриэлла
 
Кишиневский Государственный Педагогический Университет им. Иона Крянгэ
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2023


Rezumat

Autorul articolului a abordat problemele actuale ale metodologiei de predare a limbii ruse ca limbă nonnativă în formarea competenței socio-culturale. Abordarea acestei competențe în baza Curriculum-ului actualizat 2019, demonstrează importanța acesteia. Articolul oferă o analiză detaliată a Curriculumului și a manualelor de limba rusă pentru clasele a V-a și a VI-a ale școlii Naționale din Republica Moldova, dintr-un punctul de vedere al celor interesați. Studiul a avut ca scop identificarea textelor și a sarcinilor din manualele actuale, care contribuie la formarea competenței socioculturale. Articolul oferă și teme pentru anumite subiecte ale manualului de limba rusă , pentru clasa a VI-a, completând conținutul acestuia sub aspectul competențelor socioculturale.

The author of the article turned to topical problems of the methodology for teaching the Russian language as a non-native language – the formation of sociocultural competence. The separation of this competence into an independent one in the 2019 updated Curriculum indicates its significance. The article carried out a detailed analysis of Curriculum and textbooks on the Russian language for the V and VI forms of the national school of the Republic of Moldova from the point of view in question. The study aimed to identify texts and tasks in textbooks that contribute to the formation of sociocultural competence. The article also offers assignments to certain topics of the Russian language textbook for VI form, supplementing its content in the aspect of sociocultural knowledge.

Cuvinte-cheie
Metodologia predării limbii ruse, limba rusă ca a doua limbă, competenţă socioculturală, curriculum 2019, text cu un conținut sociocultural,

methodology of teaching Russian language, Russian as a non-native language, sociocultural competence, 2019 Curriculum, text with sociocultural content