Abordarea conținuturilor de învățare prin intermediul tehnologiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
359 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 18:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:004 (14)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
COROI, Marinela Diana. Abordarea conținuturilor de învățare prin intermediul tehnologiei . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 252-258. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p252-258
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Abordarea conținuturilor de învățare prin intermediul tehnologiei

The approach of learning content through technology

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p252-258
CZU: 37.01:004

Pag. 252-258

Coroi Marinela Diana12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială nr.1, Avrămeni
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

Digitalization is the dominant form of the existence and the development of today and future society. For education, the term „digital‖ implies digital literacy as an essential life skill, which is not just knowledge of how to use technology, but an understanding of how to use technology for individual and social development. Primary school students have faced significant barriers in the era of online learning. This raised awareness of how to use technology and this knowledge for educational purposes. By designing blended learning activities, learning contexts can be created that involve accessing digital applications and resources, integrating technology into an effective teaching approach.

Cuvinte-cheie
Digitalization / digital, digital development, digital literacy, online learning, blended learning, digital resources