Abordarea integrată – o viziune asupra ediției următoare a curriculumului pentru învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
208 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 11:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.091.214 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
MARIN, Mariana. Abordarea integrată – o viziune asupra ediției următoare a curriculumului pentru învățământul primar . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 56-62. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p56-62
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Abordarea integrată – o viziune asupra ediției următoare a curriculumului pentru învățământul primar

Integrated approach – a vision on the next edition of the primary education curriculum

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p56-62
CZU: 373.3.091.214

Pag. 56-62

Marin Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2023


Rezumat

This article presents a viewpoint upon the integration as a notion, in accordance with the school curriculum. By accepting this research, the definition of integration becomes one of a combination of study objects, which will lead to a result that is based on the life experience of the pupil, as a primordial method of turning knowledge into values. Functioning as existential situations, cross-curricular subjects are recommended, while, attributing integration in the context of curricular structure, may start from the following concept: a problem – vital situation – learning/forming sequences – knowledge fields and their contribution – the concept/notion of transdisciplinary valorification.

Cuvinte-cheie
integrated curriculum, vital issues, cross-curricular topics, student experience, transdisciplinary thinking