Articolul precedent |
Articolul urmator |
208 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 11:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.091.214 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 MARIN, Mariana. Abordarea integrată – o viziune asupra ediției următoare a curriculumului pentru învățământul primar . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 56-62. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p56-62 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p56-62 | ||||||
CZU: 373.3.091.214 | ||||||
Pag. 56-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article presents a viewpoint upon the integration as a notion, in accordance with the school curriculum. By accepting this research, the definition of integration becomes one of a combination of study objects, which will lead to a result that is based on the life experience of the pupil, as a primordial method of turning knowledge into values. Functioning as existential situations, cross-curricular subjects are recommended, while, attributing integration in the context of curricular structure, may start from the following concept: a problem – vital situation – learning/forming sequences – knowledge fields and their contribution – the concept/notion of transdisciplinary valorification. |
||||||
Cuvinte-cheie integrated curriculum, vital issues, cross-curricular topics, student experience, transdisciplinary thinking |
||||||
|