Articolul precedent |
Articolul urmator |
189 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-24 10:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.091 (37) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 TELEMAN, Angela. Învățarea prin interogație problematizatoare . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 39-41. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p39-41 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p39-41 | ||||||
CZU: 373.3.091 | ||||||
Pag. 39-41 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Learning through problem-solving interrogation is a type of constructivist learning based on the triad: problem - question - answer. The mechanism of the problem-solving interrogation orients the methodological path towards three specific levels: exploratory, descriptive and explanatory. Learning through problem-solving interrogation aims at the orientations of interest for the empowerment and optimization of the specific knowledge: the orientation towards the conceptual, diagnostic, constructive and remedial extension. |
||||||
Cuvinte-cheie learning through problematic questions |
||||||
|