Valorificarea tehnologiilor didactice în formarea competenței de elaborare a textului la elevii nivelului primar de învățământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
145 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-12 00:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.091 (37)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Valentina. Valorificarea tehnologiilor didactice în formarea competenței de elaborare a textului la elevii nivelului primar de învățământ . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 14-17. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p14-17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Valorificarea tehnologiilor didactice în formarea competenței de elaborare a textului la elevii nivelului primar de învățământ

The issue of capitalizing of didactic technologies in the formation of text elaboration competence at primary school students

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p14-17
CZU: 373.3.091

Pag. 14-17

Ciobanu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2023


Rezumat

In this article we addressed the issue of capitalizing of didactic technologies in the formation of text elaboration competence at primary school students.The results of the investigation confirm that all teachers use information technologies (digital writing tools, e-mail, to share ideas and request suggestions from students, and digital assessment technologies) to form text-writing skills. Most teachers argue that the exercise method is one of the most effective methods to train students in primary school writing skills.In conclusion, we mention that the implementation of didactic technologies contributes to the efficiency of the formation of the competence of the text elaboration at the students of the primary level of education.

Cuvinte-cheie
teaching technologies, competences, teaching methods