Abordări psiho-sociale în cazul copiilor cu tulburări în dezvoltare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
264 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-20 19:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.73+316.344.6-056.2/.3 (1)
Psihologie (3481)
Structură socială. Societatea ca sistem social (1004)
SM ISO690:2012
ZLENCO, Carolina. Abordări psiho-sociale în cazul copiilor cu tulburări în dezvoltare. In: Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare, 26 octombrie 2022, Chişinău. 2022, pp. 80-85.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare 2022
Conferința "Sociologia și asistența socială: cercetare și profesionalizare"
Chişinău, Moldova, 26 octombrie 2022

Abordări psiho-sociale în cazul copiilor cu tulburări în dezvoltare

Psycho-social approaches to children with developmental disorders

CZU: 159.922.73+316.344.6-056.2/.3

Pag. 80-85

Zlenco Carolina
 
Necunoscută, Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2023


Rezumat

Incidenţa în continuă creştere a patologiei psihologice și neurologice la copii, cu repercusiuni severe de integrare în societate şi invalidizare la o vârstă fragedă au servit drept temei pentru a elabora acest articol cu titlul: „Abordari psiho-sociale în cazul copiilor cu tulburări în dezvoltare”. Pentru psihologi, medicii neurologi, asistenți sociali, psihopedagogi, care acordă asistenţă consultativă, terapeutică copiilor, este necesară cunoaşterea particularităţilor morfofuncţionale, clinico-paraclinice şi algoritmilor de diagnostic precoce al patologiei psiho-neurologice la copilul de vârstă fragedă. Tulburările de dezvoltare reprezintă o categorie de probleme ale sănătăţii mintale în care copiii au dificultăţi în îndeplinirea sarcinilor timpurii de dezvoltare, precum vorbirea, comunicarea, socializarea, achiziţiile cognitive (gândirea şi învăţarea) şi achiziţiile motorii.

The ever-increasing incidence of psychological and neurological pathology in children, with severe repercussions of integration into society and invalidation at a young age served as the basis for developing this article with the title: "Psycho-social approaches to children with developmental disorders". For psychologists, neurologists, social workers, psycho-pedagogues, who provide consultative and therapeutic assistance to children, it is necessary to know the morpho-functional peculiarities, clinical para-clinical and algorithms for early diagnosis of psycho-neurological pathology in young children. Developmental disorders represent a category of mental health problems in which children have difficulties in performing early developmental tasks, such as speech, communication, socialization, cognitive acquisitions (thinking and learning) and motor acquisitions.

Cuvinte-cheie
tulburare de dezvoltare, asistență terapeutică, sănătate mintală, patologie, achiziţii, diagnostic precoce,

developmental disorder, therapeutic assistance, mental health, pathology, acquisitions, early diagnosis