Articolul precedent |
Articolul urmator |
276 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-16 12:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.64:159.942 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646) |
Psihologie (3483) |
SM ISO690:2012 ВАСИЛЬЕВА, Мария. Особенности детей-сирот в эмоциональном интеллекте. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 188-191. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022 | ||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" 1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.64:159.942 | ||||||
Pag. 188-191 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The psychological development of children brought up outside the family, without parental care - in orphanages, orphanages, boarding schools today has become a very acute and urgent problem. Emotional intelligence as a subject of socio-psychological research is a relatively new, little-studied phenomenon. The purpose of this work was a theoretical consideration of emotional intelligence in children left without parental care, as well as an empirical study. |
||||||
Cuvinte-cheie emotional intelligence, orphans, emotions, emotion management, intelligence |
||||||
|