Articolul precedent |
Articolul urmator |
218 0 |
SM ISO690:2012 AXENTII, Victor. Comunicarea metodico-ştiinţifică şi managerială . In: Provocări şi oportunităţi în educaţie, 26-27 martie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, pp. 47-52. ISBN 978-9975-88-054-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Provocări şi oportunităţi în educaţie 2018 | ||||||
Conferința "Provocări şi oportunităţi în educaţie" Cahul, Moldova, 26-27 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 47-52 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autorul abordează un subiect de actualitate: comunicarea. Comunicarea, ca formă de interacţiune, presupune câştigarea şi activarea competenţei comunicative, care este deopotrivă aptitudinală şi dobândită; absenţa acesteia sau prezenţa ei defectuoasă explică eşecul sau dificultăţile pe care profesorii, unii dintre ei foarte bine pregătiţi ştiinţific, le au în activitatea curentă; a fi profesor înseamnă nu numai a poseda cunoştinţe de specialitate, dar şi capacitatea de a le transpune şi traduce didactic. Din perspectiva fenomenului de comunicare, sunt relevante câteva ipostaze în care educatorul se manifestă ca agent receptor şi furnizor de informaţie ştiinţifică sau managerială, după cum cerinţele de rol-status îi impun o anumită conduită în sistem. Comunicarea metodico-ştiinţifică, de perfecţionare şi continuă formare se include într-un ansamblu de acţiuni proprii domenii în care educatorii îşi desfăşoară activitatea într-o permanentă săvârşire a vocaţiei lor de formatori |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare metodică, științifică, managerială, gestiune pedagogică, communication méthodique, scientifique, managériale, gestion pédagogique |
||||||
|