Articolul precedent |
Articolul urmator |
284 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 16:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
57(072):004 (2) |
Științe biologice în general (3590) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184) |
SM ISO690:2012 RAILEANU, Dina. Fundamente teoretice ale utilizării tehnologiilor informaționale și comunicaționale în procesul didactic la biologie. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.2, pp. 253-260. ISBN 978-9975-50-287-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 18, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Interuniversitaria" 18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 57(072):004 | ||||||
Pag. 253-260 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Information and communication technologies are dynamic and constantly evolving. The positive influence of digitization is felt in all vital areas. The implementation of ICT in the education system has a lasting influence, in the context of the current professional and socio-cultural requirements. The biology discipline offers the possibility to implement ICT on a large scale. A modern educational approach needs to be saturated with illustra-tions, virtual reality rendering applications and checking students using interactive tests. This article reveals some theoretical aspects of the use of ICT in the teaching process in biology and lists a number of platforms and applications that can be used in biology classes, with examples of practical application to the subject. |
||||||
Cuvinte-cheie information technologies, digitization, educational platforms, Digital skills, ICT in biology classes. |
||||||
|