Fundamente teoretice ale utilizării tehnologiilor informaționale și comunicaționale în procesul didactic la biologie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
284 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 16:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
57(072):004 (2)
Științe biologice în general (3590)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
RAILEANU, Dina. Fundamente teoretice ale utilizării tehnologiilor informaționale și comunicaționale în procesul didactic la biologie. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.2, pp. 253-260. ISBN 978-9975-50-287-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 18, Vol.2, 2022
Conferința "Interuniversitaria"
18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022

Fundamente teoretice ale utilizării tehnologiilor informaționale și comunicaționale în procesul didactic la biologie

CZU: 57(072):004

Pag. 253-260

Raileanu Dina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2022


Rezumat

Information and communication technologies are dynamic and constantly evolving. The positive influence of digitization is felt in all vital areas. The implementation of ICT in the education system has a lasting influence, in the context of the current professional and socio-cultural requirements. The biology discipline offers the possibility to implement ICT on a large scale. A modern educational approach needs to be saturated with illustra-tions, virtual reality rendering applications and checking students using interactive tests. This article reveals some theoretical aspects of the use of ICT in the teaching process in biology and lists a number of platforms and applications that can be used in biology classes, with examples of practical application to the subject.

Cuvinte-cheie
information technologies, digitization, educational platforms, Digital skills, ICT in biology classes.