Articolul precedent |
Articolul urmator |
279 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 15:18 |
SM ISO690:2012 COBZARU, Irina. Terapiile educaționale și rolul acestora în ameliorarea funcțiilor cognitive deficitare la preșcolarii cu retard mintal. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.2, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 2, pp. 62-73. ISBN 978-9975-46-394-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol. 17, Partea 2, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" vol.2, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 62-73 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Analizând în practică diversele aspecte legate de educația preșcolarilor cu retard mintal, putem observa în multe cazuri existența unor tulburări asociate retardului, cum ar fi dificultățile în menținerea atenției pe o perioadă de timp, precum și în menținerea obiectivelor pentru realizarea sarcinilor, toate acestea fiind corelate și cu o incapacitate de inhibare a răspunsurilor. Consecințele acestor deficite sunt diversele comportamente de neatenție, impulsivitate și hiperactivitate. Funcţiile cognitive deficitare la copiii cu retard mintal și cu tulburări de atenție se regăsesc în lărgimea exagerată a câmpului perceptiv, în percepţia spaţială și temporală neclară, în comportamentul exploratoriu nesistematic, impulsiv, neplanificat, în lipsă de precizie şi de acurateţe. Substitutele senzoriale și vizualizarea mintală pot facilita formarea unor imagini mintale bune la copiii cu retard mintal și cu tulburări asociate, prin atingere, mişcare și sunet. |
||||||
Cuvinte-cheie retard mintal, tulburări de atenție, conştientizare, coordonare, concentrare, comportamente disruptive și dezadaptative, Terapia 3C, terapie ocupationala, Mental retardation, attention disorders, awareness, coordination, concentration, disruptive and disadaptive behavior, Therapy 3C, occupational therapy |
||||||
|