Terapiile educaționale și rolul acestora în ameliorarea funcțiilor cognitive deficitare la preșcolarii cu retard mintal
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
279 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 15:18
SM ISO690:2012
COBZARU, Irina. Terapiile educaționale și rolul acestora în ameliorarea funcțiilor cognitive deficitare la preșcolarii cu retard mintal. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.2, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 2, pp. 62-73. ISBN 978-9975-46-394-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol. 17, Partea 2, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.2, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Terapiile educaționale și rolul acestora în ameliorarea funcțiilor cognitive deficitare la preșcolarii cu retard mintal


Pag. 62-73

Cobzaru Irina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2022


Rezumat

Analizând în practică diversele aspecte legate de educația preșcolarilor cu retard mintal, putem observa în multe cazuri existența unor tulburări asociate retardului, cum ar fi dificultățile în menținerea atenției pe o perioadă de timp, precum și în menținerea obiectivelor pentru realizarea sarcinilor, toate acestea fiind corelate și cu o incapacitate de inhibare a răspunsurilor. Consecințele acestor deficite sunt diversele comportamente de neatenție, impulsivitate și hiperactivitate. Funcţiile cognitive deficitare la copiii cu retard mintal și cu tulburări de atenție se regăsesc în lărgimea exagerată a câmpului perceptiv, în percepţia spaţială și temporală neclară, în comportamentul exploratoriu nesistematic, impulsiv, neplanificat, în lipsă de precizie şi de acurateţe. Substitutele senzoriale și vizualizarea mintală pot facilita formarea unor imagini mintale bune la copiii cu retard mintal și cu tulburări asociate, prin atingere, mişcare și sunet.

By analyzing in practice the various aspects of the education of preschool with mental retardation, we can see in many cases the existence of retardation-related disorders, such as the difficulties in maintaining the attention over a period of time, difficulties in maintaining the goals for carrying out the tasks, all correlated with an inability to inhibit the responses. The consequences of these deficits are various behaviors of inattention, impulsivity and hyperactivity. Deficient cognitive functions in mentally retarded children and attention disorders are found in the excessive perceptual field width, blurred spatial and temporal perception, unsystematic,impulsive, unplanned exploratory behavior, lack of precision and accuracy. Sensory substitutes and mental viewing can facilitate the formation of good mental images in children with mental retardation and associated disorders by touch, movement and sound.

Cuvinte-cheie
retard mintal, tulburări de atenție, conştientizare, coordonare, concentrare, comportamente disruptive și dezadaptative, Terapia 3C, terapie ocupationala,

Mental retardation, attention disorders, awareness, coordination, concentration, disruptive and disadaptive behavior, Therapy 3C, occupational therapy