Pe marginea unei expoziții
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
221 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-06 21:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
069.51:75 (8)
Muzee. Expoziții permanente (505)
Pictură (405)
SM ISO690:2012
STĂVILĂ, Tudor. Pe marginea unei expoziții. In: Arta , 2022, nr. 1(AV), pp. 65-76. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-1.09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 1(AV) / 2022 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Pe marginea unei expoziții

Referring to one exhibition

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-1.09
CZU: 069.51:75

Pag. 65-76

Stăvilă Tudor
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 5 septembrie 2022


Rezumat

Muzeul Național de Artă al Moldovei surprinde constant prin vernisaje și teme originale, indiferent dacă se referă la expoziții personale sau de grup, la activități regionale sau internaționale. Prezența expoziției – „Cinci cupluri”, care a fost vernisată pe 17 mai a acestui an - confirmă actualitatea unor evenimente, devenite o tradiție și o evoluție a spectacolelor acestei instituții. Momentul se referă la pictorii și lucrările lor care au activat în diverse spații culturale ale Rusiei moderne și Basarabiei interbelice, din Regatul României înainte de cel de-al Doilea Război Mondial și perioada apariției RSS Moldovenești, urmând un parcurs artistic nu simplu, în totalitate, în medii diverse și incompatibile. Creația lor a demonstrat existența a două sisteme de valori, unul de formare europeană, celălalt de producție rusă, ambele aparținând unor viziuni opuse. Mihail Grecu și Lidia Arionescu, Mihail Grecu și Fira Grecu, Moisei și Eugenia Gamburd, Valentina Rusu-Ciobanu și Glebus Sainciuc, Ana Baranovici și Dmitri Sevastianov au fost omagiați în cadrul expoziției.

The National Art Museum of Moldova constantly surprises with vernissages and original themes, regardless of whether it refers to personal or group exhibitions, to regional or international activities. The presence of the exhibition “Five couples”, which was opened this year, on May of 17 and it confirmed the actuality of some events, which have became a tradition and an evolution of the performances of that institution. The moment refers to painters and their works, which were active in various cultural spaces of modern Russia and interwar Bessarabia, from the Romanian Kingdom before the Second World War and the period of the emergence of the Moldavian SSR, following a not simple artistic way, in completely diverse and incompatible environments. Their creation demonstrated the existence of two value systems: one was of European formation; another was of Russian production, both were belonging to the opposite visions. Mihail Grecu and Lidia Arionescu, Mihail Grecu and Fira Grecu, Moisei and Eugenia Gamburd, Valentina Rusu-Ciobanu and Glebus Sainciuc, Ana Baranovici and Dmitrii Sevastianov were honored at the exhibition.

Cuvinte-cheie
Muzeu de artă, artiști plastici, cinci dinastii, artă interbelică, perioada postbelică, conformism,

art museum, plastic artists, five dynasties, interwar art, postwar period, conformism