Problematizarea, metodă activă în studiul (predarea) Biologiei (treapta de învățământ gimnazial)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
375 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 17:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:573+373.5 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3976)
Biologie generală şi teoretică (106)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2065)
SM ISO690:2012
BRAGA, Mihaela. Problematizarea, metodă activă în studiul (predarea) Biologiei (treapta de învățământ gimnazial). In: Conferința științifică studențească cu participare internațională, 20 aprilie 2022, Chişinău. Chişină: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția LXXI, pp. 213-218. ISBN 978-9975-76-394-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferința științifică studențească cu participare internațională
Ediția LXXI, 2022
Conferința "Conferința științifică studențească cu participare internațională"
Chişinău, Moldova, 20 aprilie 2022

Problematizarea, metodă activă în studiul (predarea) Biologiei (treapta de învățământ gimnazial)

CZU: 37.016:573+373.5

Pag. 213-218

Braga Mihaela
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 11 iulie 2022


Rezumat

Problematizarea reprezintă o metodă de învățământ de tip euristic, care constă în a crea probleme cu scopul de a declanșa activitatea independentă a elevului, gândirea și efortul personal al acestuia. Metoda respectivă își găsește utilizarea pretutindeni unde se pot crea situații-problemă ce urmează a fi soluționate prin gândire comună și căutare, prin cercetare, descoperire a unor noi reguli și soluții de ordin superior. Ea poate fi aplicată în predarea tuturor disciplinelor de învățământ, în toate etapele procesului didactic și la nivelul tuturor ciclurilor școlare, putând fi de asemenea îmbinată cu alte metode precum lucrările experimentale, analiza de caz, dezbaterea sau expunerea.

Problematization is a heuristic method of education, which consists in creating problems in order to trigger the student's independent activity, thinking and personal effort. That method finds its use everywhere where problem-situations can be created that are to be solved through common thinking and search, through research, discovery of new rules and higher-order solutions. It can be applied in the teaching of all educational subjects, in all stages of the teaching process and at the level of all school cycles, and can also be combined with other methods such as experimental work, case analysis, debate or presentation.

Cuvinte-cheie
didactica biologiei, metodă didactică, problematizare, întrebare-problemă, problemă, situaţie-problemă,

biology didactics, teaching method, problematization, question-problem, problem, situation-problem