Startup-urile ca o nouă formă de dezvoltare a creativității inovative la viitorii specialiști-pedagogici
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
323 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-16 12:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1 (1396)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
SM ISO690:2012
FOCA, Eugenia. Startup-urile ca o nouă formă de dezvoltare a creativității inovative la viitorii specialiști-pedagogici. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 8 octombrie 2021, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 10, Vol. II, pp. 271-274. ISBN 978-9975-50-272-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 10, Vol. II, 2021
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 8 octombrie 2021

Startup-urile ca o nouă formă de dezvoltare a creativității inovative la viitorii specialiști-pedagogici

CZU: 378.1

Pag. 271-274

Foca Eugenia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Disponibil în IBN: 24 iunie 2022


Rezumat

This article analyzes startups as a form of developing innovative creativity in future pedagogical specialists. They stimulate the growth of creative skills especially due to the possibilities of the education system and the social environment, as well as the influence of the paradigm of thinking of the representatives of the creative environment. At this stage, a startup is a real salvation for creative people around the world, an opportunity to discover themselves, to try to make money on their own and to let others make money. The article deals with the need to search for effective methods of teaching students that meet modern socio-economic conditions.

Cuvinte-cheie
startup, creativity, innovative creativity, method of projects, pedagogical students