Aspecte teoretice ale competenței de investigare și ale termenilor conecși
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
310 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 22:12
SM ISO690:2012
DUMITRAȘCU, Doina Maria. Aspecte teoretice ale competenței de investigare și ale termenilor conecși. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 162-172. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Aspecte teoretice ale competenței de investigare și ale termenilor conecși


Pag. 162-172

Dumitrașcu Doina Maria
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The aim of the research consists in the scientific and pedagogical delimitation of the concept of investigative competence present in the world specialized literature and especially in the Besarabian space through the method of systemic revision. The research methodology of the concept of investigative competence and related terms was based on theories, ideas, concepts, legalities, principles in the field of competence pedagogy, age psychology and learning psychology.

Scopul cercetării constă în delimitarea științifică și pedagogică a conceptului de competență de investigare, prezent în literatura mondială de specialitate și cu precădere în spațiul basarabean, prin metoda revizuirii sistemice. Metodologia cercetării conceptului competență de investigare și a termenilor conecși s-a realizat în baza teoriilor, ideilor, concepţiilor, legităţilor, principiilor din domeniul pedagogiei competențelor, psihologiei vârstelor și cel al psihologiei învățării.

Cuvinte-cheie
investigative competence, school competence, learning through investigation / discovery / exploration, competence-based curriculum paradigm, socio-constructivist paradigm, connectivist paradigm,

competența de investigare, competență școlară, învățarea prin investigare/ descoperire/ explorare, paradigma curriculumului axat pe competențe, paradigma socio-constructivistă, paradigma conectivistă