Orientarea pragmatică a metodelor de învățare creative
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
318 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-09-29 00:14
SM ISO690:2012
CENUȘE, Elena Ramona. Orientarea pragmatică a metodelor de învățare creative. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 109-118. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Orientarea pragmatică a metodelor de învățare creative


Pag. 109-118

Cenușe Elena Ramona
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

Creativity is a special phenomenon, a real challenge for contemporaneity; a problem with various interpretations, involving abilities that differ from person to person, from teacher to teacher. The concept designates the ability to achieve something new and original, with active involvement and adoption of an open attitude. It is a complex phenomenon that goes beyond the intellectual approach, engaging the full potential of the individual (psychomotor, emotional and motivational). Only by learning creatively do we become creative. Taking into account this reality, contemporary education, centered on pupil / student, has a well-determined role in the development of the enormous intellectual potential. We try to use new methods and procedures to make the learning process more enjoyable, we drape the emotional framework of the lesson with natural emotions, motivating the reading of the studied material and stimulating the students' interest. Absolute priority must be given to training methods or directed, which will highlight and develop aspects such as flexibility of thought; persistence and perseverance, solving in an original way an older problem.

Creativitatea reprezintă un fenomen special, o adevărată provocare pentru contemporaneitate; o problemă cu interpretări variate, presupunând capacități care diferă de la om la om, de la profesor la profesor. Conceptul desemnează aptitudinea de a realiza ceva nou și original, cu implicare activă și adoptare a unei atitudini deschise. Este un fenomen complex, ce depășește demersul intelectual, angajând întregul potențial al individului (psihomotoriu, afectiv și motivațional). Numai învăţând creativ devenim creativi. Ţinând cont de această realitate, învăţământul contemporan, centrat pe elev/ student, deţine un rol bine determinat în dezvoltarea enormului potenţial intelectual. Încercăm să utilizăm metode şi procedee noi pentru a face procesul de învăţare mai plăcut, drapăm cadrul emotiv al lecţiei cu emoţii fireşti, motivând parcurgerea cu forţe proprii a materialul studiat şi stimularea interesului studenţilor. Prioritate absolută trebuie acordată metodelor formative, de descoperire propriu-zisă sau dirijată, ce vor scoate în evidență și vor dezvolta aspecte, precum flexibilitatea gândirii; persistența și perseverența, soluționarea într-un mod original a unei probleme mai vechi.

Cuvinte-cheie
creativity, innovative strategies, action methods, modernization, active learning,

creativitate, strategii inovative, metode de acțiune, modernizare, învăţare activă