Contribuția pedagogiei din republica moldova la promovarea conceptului de valoare educațională. Teoria și practica educației prin optim axiologic, elaborată de Larisa Kuznețov
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
374 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-25 09:50
SM ISO690:2012
BRĂGUŢA, Violeta. Contribuția pedagogiei din republica moldova la promovarea conceptului de valoare educațională. Teoria și practica educației prin optim axiologic, elaborată de Larisa Kuznețov. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 47-58. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Contribuția pedagogiei din republica moldova la promovarea conceptului de valoare educațională. Teoria și practica educației prin optim axiologic, elaborată de Larisa Kuznețov


Pag. 47-58

Brăguţa Violeta
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

Theory and practice of education by axiological optimum, is a pedagogical concept that defines the quality of education proven by correlation of values of good – truth – beautiful. This theory promoted by Larisa Kuznetov is based on the three values underpinning the aims of education (as purpose values), the principles of design (as standard values), content and teaching-learning-evaluation methods (as middle values). In order to build a model of value analysis at an axiological optimum level, the author calls for principles of classification and psycho-pedagogical and social structuring of dominant pedagogical values. The resulting analytical model is open to permanent education and self-education.

Teoria și practica educației prin optim axiologic este un concept pedagogic care definește calitatea educației probată prin corelarea valorilor Bine – Adevăr – Frumos. Această teorie, promovată de Larisa Kuznețov, are în vedere cele trei categorii de valori aflate la baza finalităților educației (ca valori-scop), a principiilor de proiectare (ca valori-normă), a conținuturilor și a metodelor de predare-învățare-evaluare (ca valori-mijloc).Pentru a construi un model de analiză a valorilor la nivel de optim axiologic, autoarea face apel la principii de clasificare și de structurare psihopedagogică și socială a valorilor pedagogice dominante. Modelul analitic rezultat este deschis spre educație permanentă și spre autoeducație.

Cuvinte-cheie
pedagogical value, axiological optimum, education,

valori pedagogice, optim axiologic, educaţie